Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

 

NorthOrganic v/ JBS Textile Group A/S

Bornholmsvej 1

DK-7400  Herning

CVR 71612015

Mail: kundeservice@northorganic.dk

 

1. Priser og bestilling

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i et af landene på listen "Vi sender til". Vi leverer ikke til postbokse.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

-Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres. Vi vil forsøge at kontakte dig for at få fat på de korrekte oplysninger.

-Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet

-Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via Hjemmesiden. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.

Alle vores priser er i danske kroner og de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

 

2. Betaling

Du kan betale med Dankort, MobilePay, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron og MasterCard.

Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer.

Beløbet trækkes først fra din konto, når varen afsendes.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.

Betalingen fremgår som northorganic.dk på dit kontoudtog.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, eks. VISA, reserveres beløbet på din konto med det samme.

 

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

 

1) Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.


Bemærk: Visse banker tager 30 dage om at slette en reservation.

 

(Hos NorthOrganic kan du handle med følgende internationale kort: VISA og MasterCard)

 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

 

3. Levering

Alle ordrer til Danmark, leveres fragtfrit ved køb over DKK 500.

Ellers pålægges forsendelsesomkostninger for 25,- for levering til erhverv eller pakkeshop og 35,- hvis til hjemmelevering. Vi sender enten med GLS eller Post Nord. 

Ordrer til Skandinavien (inkl. Grønland og Færøerne) vil blive afsendt med Post Nord.

Leveringstiden er typisk 1-3 hverdage.

 

4. Sikkerhed

Alle personlige oplysninger beskyttes vha. stærk SSL-kryptering under overførslen til os.

Kortoplysninger sendes direkte til NETS og kan således ikke læses eller kopieres af os eller nogen andre.

 

5. Privatlivspolitik

Alle personlige oplysninger i forbindelse med et køb behandles fortroligt.

Vi anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Vi bruger en logstatistik hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Denne statistik kan anonymt blive anvendt til markedsføring, men anvendes primært med det formål, at optimere northorganic.dk.

 

6. Kvittering

Du modtager kvitteringen/ordrebekræftelsen som sidste trin i betalingsprocessen, på din e-mail og i forsendelsen.

Kvitteringen/ordrebekræftelsen bør gemmes til eventuelt senere brug.

 

7. E-markedsføring og nyhedsbreve

Du modtager kun e-markedsføringsmateriale og nyhedsbreve via e-mail, hvis du aktivt har bedt om det.

Du vil aldrig modtage markedsføringsmateriale via almindelig post fra northorganic.dk.

 

8. Fortrydelsesret

Hos NorthOrganic følger vi naturligvis alle gældende love og forbrugerregler omkring e-handel, og ofte mere til. Vi giver dig eksempelvis ikke blot 14 dages fortrydelsesret, men derimod 365 dages fortrydelsesret på dit køb når du handler hos os som forbruger.

Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@northorganic.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Returnering er nemt: Først bedes retursedlen på bagsiden af fakturaen udfyldes og herefter sendes varerne retur med vores vedlagte returlabel. 


Husk, vi ombytter ikke.
 Returnerer du en vare, eks. pga. forkert størrelse skal du selv efter returnering placere en ny ordre på varen i den ønskede størrelse.

Varerne skal være forsvarligt emballeret og skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

 

Husk at omkostninger til fragt dækkes af kunden og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Dette gælder dog ikke i tilfælde af fejlbehæftede eller forkerte varer. I disse tilfælde dækker NorthOrganic fragtudgiften.

 

Du skal gemme postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren. Det er dit bevis for du har afsendt pakken, hvis transportøren mister din pakke. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til afhentning andre steder end på vores egen matrikel. Dette betyder også, at hvis du sender returvarer til en pakkeboks vil de ikke blive afhentet.

 

Varens stand, når du sender den retur

Fortrydelse dag 1-14 : Returnering af brugte varer: Ifølge lovgivningen af 14. juni 2014, kan du fortryde køb af varer, selv om du har taget dem i brug.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Vi anbefaler i øvrigt at du læser forbrugeraftaleloven så du kender dine rettigheder.

Find forbrugeraftaleloven her: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2013/1457

 

Fortrydelse dag 15-365: Varerne skal returneres i ubrugt stand.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Fortrydelse dag 15 -365: Vi refundere pengene når varen er modtaget, og vi har konstateret at varen er ubrugt. 

 

Varen sendes til:

NorthOrganic
Bornholmsvej 1
7400 Herning

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til afhentning andre steder end på vores egen matrikel.

 

9. Mangelfulde varer og forkerte varer

Se afsnittet Fortrydelsesret vedr. retur-/fortrydelsesret.

Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

-Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvaren,

-Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller

-Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse ordrenummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

 

10. Reklamationsret

Når du handler på NorthOrganic har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering.

Uberettigede reklamationer pålægges forsendelsesomkostninger.

Varen sendes tilbage i forsvarlig emballage til:

NorthOrganic,
Bornholmsvej 1
7400 Herning

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

11. Andre forhold

Opdatering af hjemmesiden

Vi gør vores bedste for at opdatere Hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes force majeure begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Aftalens fuldstændighed

Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores fortrolighedspolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

De videregives til PostNord, der er vores leverandør af fragt.

Personoplysningerne registreres hos JBS TEXTILE GROUP A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på northorganic.dk er JBS TEXTILE GROUP A/S.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: kundeservice@northorganic.dk.

 

Klageadgang

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vi kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du finder kontaktoplysningerne i bunden af vores hjemmeside.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@northorganic.dk

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.

Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://indberet.kfst.dk/

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

NorthOrganic

Bornholmsvej 1

7400 Herning

E-mail: kundeservice@northorganic.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.01.2024